pondelok 20. júla 2015

Farebné leto s háčikom.


Leto máme v plnom prúde. Horúce a sparné, lenivé a farebné. Dobrým spoločníkom pre takéto dni mi je háčik a farebná priadza. Nie som žiadny majster v háčkovaní. Ja len skúšam a páram a skúšam a občas sa podarí. Dobrým pomocníkom mi je Lenkin blog . 




Čiapočky a papučky som robila podľa tohto a tohto návodu...


...z akrylovej vlny čo mi ostala z deky. Nech to pekne spolu ladí. 


 A tu je ta spomínaná letná farebnosť.


A letná sviežosť:-)


A ešte sa s vami podelím o výbornú bublaninu so záhradným ovocím. Koláčik je osviežujúci vďaka ríbezliam a egrešom. No môžete použiť akékoľvek ovocie od jahôd cez marhule až po jablká :-)

Budeme potrebovať:
6 vajec
6 PL kryštálového cukru
6 PL polohrubej múky
100ml oleja
100ml mlieka
0,5 prášku do pečiva
Posýpka:
maslo, cukor, múka
Postup:
1. Žĺtka vyšľaháme s cukrom do peny...
2. ...pridáme olej, mlieko, premiešame
3. ...pridáme preosiatu múku a prášok do pečiva, premiešame...
4. ...z bielkov vyšľaháme tuhý sneh ktorý pridáme do váječno - múčnej zmesi a zľahka premiešame.
5. Cesto vylejeme na vymastený a múkou vysypaný plech, posypeme ovocím a posýpkou. Dáme piecť do vyhriatej rúry na 160stupňov cca 30 min.
PS: ...ak bude cesto moc riedke kľudne pridajte múku o lyžicu dve naviac.
                                                                
                                                           Dobrú chuť :-)





7 komentárov:

  1. Ahoj Andrejka, vidim že sa pilne pripravuješ:-) Dnes som myslela akurát na bublaninu od Teba čo robievam, zajtra už musíme obrať ríbezle, tak skúsim tento ... pozdravujem Ťa moja a držkajte sa, papa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Gabika,áno, áno pripravujem a finišujem :-) ...bublaninku smelo skús je výborná a tá posýpka na koláči je fakt dobrá ...Pá pozdravujem a prajem krásne leto.

      Odstrániť
    2. Posielam letne pozdravy Ajka, Tebe i celej rodinke.Drzimpalce, nech vsetko dobre dopadne. S napätím čakám..chlapček, či dievčatko :-) ♡

      Odstrániť
    3. Ahoj Andrejka :-) ďakujem krásne a taktiež prajem krásne leto vám všetkým. A správičku isto pošlem :-)

      Odstrániť
  2. Hlásim že bublaninka ako obláčik, skoro ako piškótové cesto, .... Andrejka a veľmi pozdravujem moja, papa.

    OdpovedaťOdstrániť